Besökare

30 nov. 2015

LBD500 - v.49 Inspiration Mike Kelley


Inspiration från Mike Kelley (f.1954 - d.2012). Han arbetade i olika material, film, ljud, textil, skulptur och performance m.m. källa: http://www.mikekelleyfoundation.org/#!/about/mike-kelley Det känns som att han lekte fram sina verk, bilden ovan känns lekfull.  Jag blir inspirerad av hur han har valt att presentera sina verk och hur de ser ut. Att tingen är fristående, inte vilar på golvet eller rör väggarna och att det ändå finns relation mellan det som är i rummet. Att det händer något i mellanrummet.

Här är min skiss för hur jag tänker mig att jag ska kunna gestalta min process, mina tankar/mina upplevelser. Som sagt, jag blev inspirerad av Mike Kelley´s upphängning från taket och att det hände något med rummet då, med mellanrummet. Två stolar kommer jag placera under/bredvid allt, detta för att få in skolans uppställda "diciplinstolar". Och ta upp frågan vad stolarna är till för, i ett skapande/processande klassrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar